Werkwijze

samenwerken aan de zichtbaarheid van jouw bedrijf?

Hoe gaan we aan de slag bij een nieuw project

Ben je (startend) ondernemer en wil je graag een sterk logo, een huisstijl of website laten ontwerpen? Bekijk dan hier de werkwijze van Studio Frips. We beginnen met onderzoeken van je wensen en eindigen met een tof ontwerp!

Fase 1

Pre-design

In deze fase staat het in kaart brengen van de opdracht centraal. Wie is de opdrachtgever, wat is de gewenste uitstraling? Ik probeer er zo goed mogelijk achter te komen wat je wensen zijn. Dit doe ik zelf altijd graag in een persoonlijk gesprek, maar telefonisch of via skype kan natuurlijk ook!

Fase 2

Concepten ontwerpen

Wanneer de offerte akkoord is, ga ik aan de slag met ontwerpen van meerdere concepten. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen doe ik eerst onderzoek. Dit onderzoek begint met de imagobepaling. Dit is een verhelderende vragenlijst, waarmee ik de kernwaarden van jou als ondernemer en je onderneming duidelijk krijg. Daarna ga ik brainstormen en maak ik schetsen op papier en ga ik aan de slag met digitale concepten.

Fase 3

Realisatie concepten

Per mail stuur ik de concepten uit de vorige fase op en is er een moment voor feedback en de keuze van het definitieve concept. Feedback en aanpassingen op deze concepten vallen binnen de gratis correctieronde. Wanneer het definitieve concept is goedgekeurd maak ik dit concept gereed voor bijvoorbeeld het drukken of bij websites gaan we deze nu opbouwen op het domein van de opdrachtgever.

Fase 4

Opleveren

Wanneer het definitieve ontwerp akkoord is, verstuur ik de factuur voor de geleverde diensten en/ of producten. Als de factuur is voldaan ontvang je een map met alle bestanden gereed gemaakt voor diverse toepassingen. Wanneer je later vragen hebt over je product of je hebt bijvoorbeeld nog andere bestandtypes nodig dan sta ik altijd klaar voor je klaar!

Samenwerken aan een beter zichtbaar bedrijf?

Kom in beeld bij je doelgroep